Бібліотека і формування естетичних смаків користувачів: аспекти оновлення

2015-04-03

/Files/images/IMG_3873.JPG

Соціально-економічні умови в державі привели до виникнення нового спрямування діяльності бібліотек. Саме книгозбірні в наш час стимулюють читачів до саморозвитку, реалізації власних творчих потреб, надають можливість вчитися бачити прекрасне навколо себе.

Виховання засобами мистецтва вважається однією з суттєвих складових системи естетичного виховання. Бібліотеки традиційно працюють у цьому напрямі, накопичили цікавий досвід, здобули певні навички і форми роботи.

Саме темі естетичного виховання користувачів бібліотек був присвячений районний семінар, який відбувся 25 березня в центральній районній бібліотеці.

В методичних рекомендаціях під назвою «Естетична направленість популяризаторської роботи бібліотек» (провідний методист ЦРБ Карпець Л.Я) особлива увага приділялась основним аспектам роботи з популяризації літератури естетичного напрямку.

Особливі можливості естетичного виховання відкриваються перед бібліотеками в їхній роботі з краєзнавства. У масштабі району, міста повинна бути виявлена повна картина художнього життя регіону, як у минулому, так і сьогодні.

Як доводить практика, користувачів книгозбірень найбільш цікавлять краєзнавчі заходи, в тому числі естетичної спрямованості. Це літературно – художні вечори, вечори книги, вечори – портрети, зустрічі з майстрами, письменниками.

Так в рамках семінарського заняття було проведено літературну вітальню за участю місцевого автора Валентини Белі, яка презентувала свою нову книгу прозових творів «Українці мої».

Коли ж і з чого починати роботу по формуванню естетичних смаків молодих користувачів бібліотеки? Які форми рекомендації літератури доречно при цьому використовувати?

З консультаційними порадами на тему «Формування етико – есстетичних ідеалів молодіжного соціуму» виступила Бурлей К.І., бібліотекар І – ї категорії відділу обслуговування юнацької кафедри.Зокрема, у виступі було наголошено на тому, що вивчення естетики передбачає освоєння естетичних знань спільно з оволодінням обсягом інформації з історії культури, літератури, мистецтва, результатом чого є формування естетичних смаків підлітків та молоді. Адже вибір молодими читачами естетичних, моральних, інтелектуальних цінностей та ідеалів, їх формування багато в чому обумовлюється загальноосвітньою культурою. Вагома частка читачів поєднує роботу і навчання з самоосвітою, завдяки чому вони зростають духовно і найбільш ефективно удосконалюють себе як особистості.

Заступник директора по роботі з дітьми Грипась Т.І. підготувала консультацію «Естетичне виховання в діяльності дитячої бібліотеки», виділивши для бібліотекарів два взаємопов’язаних завдання: сприяння засвоєнню підростаючим поколінням кращих зразків вітчизняної і світової культури та допомога у формуванні естетичного світосприйняття, естетичного смаку дитини.

Л.Я.Карпець

/Files/images/IMG_3858.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 505

Коментарi